• By admin
  • május 9, 2018

Napindítás – A reggeli fontossága

Napindítás – A reggeli fontossága

Napindítás – A reggeli fontossága 1024 683 admin

Egy hosszú nap előtt jobban indul a reggel egy egészségesen összeállított,magas tápértékű reggelivel. Hiszen szükségünk van az energiára nem igaz?

Nem elég a kiadós alvás és az erős kávé, fontos hogy a napot ne üres gyomorral indítsuk. Az éjjeli alvás közben is felhasználunk bizonyos mennyiségű energiakészletet, tehát ha úgy vesszük mínuszból indul a reggelünk. Álmunkban komoly munkét végeznek a létfenntartü szerveink és valamennyi izomcsoportunk. A szívünk ver, hevesen vagy nyugodtan az álomszakas és maga az álomban átélt eseményektől és légzésünktől függően. Ilyenkor az emésztés is renkívül intenzív.

Úgy tartják, a napi 3 fő étkezésből a reggeli a legfontosabb, bár mára már elterjedt a napi 5 étkezés szokása is.  Mindettől függetlnelül az 5 étkezésbe is beletartozik a reggeli és a 10 órai. A reggeli  ( ha úgy tetszik a 10 óraival ) a napi energiaszükségletünk csupán 20%-át fedezi. Fontos tehát, hogy olyan összetevőket juttassunk az étkezés (ek) során a szervezetünkbe, amik kiszolgálják ezt az igényt.

Érdemes figyelni a folyadékbevitelre. Fontos hidratálni a szervezetünket. Tartózkodni kell a cukros üdítőktől, mert ezek a vércukorszintet rakétaként lövik fel, de szinte rögtön távoznak is. Szintén fontos figelembevenni az emésztést, mik azok az összetevők amit hamar és könnyen meg vagyunk képesek emészteni. Ilyenek például az állati fehérjék, a tojás és egyes tejtermékek.

Nem csak azért jó rost gazdag gabonapelyheket, zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztani reggel mert trendi és jól mutat ay instagram feedben, hanem mert a korábban említett összetevőkkel tökéletes kombinéciót alkot egy egészséges reggelihez.

1 comment
  • A WordPress Commenter május 9, 2018 at 8:00 du.

    Hi, this is a comment.
    To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
    Commenter avatars come from Gravatar.

Leave a Reply